Development

Klantinteractie
i promise silhouette

Wanneer een adviessysteem de context meeneemt

Digitale assistenten gaan in de nabije toekomst realtime data en complexiteit meenemen voor beter advies.

© CC0 - Pixabay,  Geralt
21 december 2018

Adviessystemen ondersteunen ons al jaren dagelijks bij het maken van beslissingen. Denk aan de Fitbit, die je inzicht geeft in het aantal stappen dat je neemt. Of aan de boardcomputer van je auto, die je laat weten hoeveel kilometer je nog kunt rijden. De ‘adviezen’ van dit soort datagedreven assistenten zijn nu nog niet heel complex. Maar met de huidige ontwikkelingen richting een connected world, hebben we steeds meer behoefte aan ondersteuning bij het maken van complexe keuzes. Dit betekent dat digitale assistenten in de nabije toekomst de enorme toename aan realtime data en complexiteit moeten kunnen verwerken om waardevolle adviezen te kunnen geven.  

Introductie

Uit de groeiende hoeveelheid data die we met z’n allen produceren, kunnen we nuttige inzichten vergaren, die we gebruiken bij het maken van onze keuzes. Hoe meer er bekend is, des te vollediger die inzichten zijn. Een systeem kan bijvoorbeeld context en persoonlijke voorkeur meenemen, om de inzichten te personaliseren. Het personaliseren van dit soort adviessystemen is een gebied waar al jaren aan gewerkt wordt. Denk aan Amazon, dat inzicht geeft in wat je interessant zou kunnen vinden om te kopen. Of denk aan Netflix, dat als doel heeft een gebruiker de meest relevante films aan te bieden op basis van zijn kijkgedrag. Personalisatie werkt in deze systemen goed, omdat het doel duidelijk en goed meetbaar is.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!