Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom elk bedrijf een 'geek'-bedrijf zou moeten zijn

Bedrijven buitelen over elkaar heen om zichzelf tegenwoordig een 'technologiebedrijf' of 'IT-bedrijf' te noemen, zelfs pizzabedrijf Domino's. De reden is dat ze tegenwoordig allemaal heel veel investeren in IT. Toch blijkt uit de ontwikkeling van de marktwaarde van slechts een paar redelijk jonge techbedrijven dat ze echt het verschil kunnen maken. Waar zit dat in?
Andrew McAfee
© Shutterstock
Shutterstock

Kijk naar de martktwaarde van alle grote bedrijven en de ontwikkeling daarin de afgelopen twintig jaar en er is één ding zonneklaar. Een handvol relatief jonge techbedrijven heeft een ongekende groei doorgemaakt. Het zijn de bekende namen: Amazon, Apple, Alphabet, Microsoft en Meta. Het zijn de 'geek companies' volgens Andrew McAfee, auteur en hoofdonderzoeker digitale technologie aan MIT, die een keynote verzorgde op Gartner IT Symposium/Xpo.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in