Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Verschil over definitie IT-termen verspilt geld bij klant’

Bedrijven verspillen veel geld aan Big Data-projecten, omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Dat komt doordat de definitie erover per persoon verschilt. Het is een zorg van topwetenschapper Wil van der Aalst, die hij uit in een interview met AG Connect.
Wil van der Aalst
© Bart van Overbeeke
Bart van Overbeeke

“Wat ik niet prettig vind aan de discussies over big data, kunstmatige intelligentie, is dat de definities daarvan verschillen van persoon tot persoon. Soms is big data een Hadoop-systeem, soms is big data alles, ook process mining. Hetzelfde geldt voor machine learning en kunstmatige intelligentie. De termen worden door leveranciers en journalisten gebruikt, maar de definitie is bij iedereen anders. Dat helpt het onderzoek op dit gebied niet, maar het zorgt ook voor verwarring bij de klant”, zegt Van der Aalst.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in