Management

Klantinteractie
pakketje

UPS anticipeert op groei e-commerce in Nederland

Nieuw distributiecentrum in Hoofddorp verstouwt 1500 pakketten per uur

© CC0 Public Domain (pixabay) condesign
14 december 2016

Nieuw distributiecentrum in Hoofddorp verstouwt 1500 pakketten per uur

Met een nieuw groot distributiecentrum in Hoofddorp speelt UPS in op de verschuiving van winkelverkoop naar internet-retail in Nederland.

Het gebouw, dat net op tijd voor de drukke periode voor de feestdagen in bedrijf kwam, biedt capaciteit om tot 1.500 pakketten per uur te verwerken. Daar zijn zo tegen de 40 medewerkers voor nodig.

UPS beschikte al over een sorteercentrum aan de Deccaweg in Amsterdam. “Nederland is een belangrijke markt voor UPS en dit nieuwe centrum is ons antwoord op de groeiende vraag die we zien in dit deel van het land”, zegt country manager Tim Helsen van UPS Nederland. 

De opening van het extra center is onderdeel van een breder investeringsprogramma van UPS in Europa. Zo opende de pakketbezorger vorig jaar een sorteercentrum in Heerenveen en een specifiek op healthcare gericht distributiecentrum op Schiphol. Ook breidde het zijn healthcare-campussen in Roermond en Venlo uit. Al met al denkt UPS en met 2019 wil UPS 2 miljard te investeren in zijn Europese netwerk en infrastructuur. 

Afleveringstatus per sms

UPS telt op dit moment zo'n 2500 UPS medewerkers in Nederland. Wereldwijd denkt het bedrijf gedurende dit cadeau-seizoen meer dan 700 miljoen pakketten te vervoeren. Meer dan 30 miljoen consumenten in zullen deze periode gebruik maken van de UPS My Choice dienst om sms- en e-mailmeldingen te ontvangen over de afleveringstatus van hun kerstcadeaus. Consumenten kunnen hun pakketten ook laten afleveren bij een van de 800 UPS Access Points in Nederland. UPS_News.

Lees meer over
Lees meer over Management OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.