Overslaan en naar de inhoud gaan

Uit de schadepraktijk: acht tips voor IT-bedrijven

Hoe moeten IT-bedrijven zich voorbereiden op aansprakelijkheidsstellingen? Hoe beperken zij de schade bij conflicten? Barry Schütte geeft acht tips. Goed projectmanagement wordt vaak onderschat, zegt hij. Leg de aansprakelijkheid van toeleveranciers goed vast en test de producten van derden zelf.
Verzekering
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Organisaties schakelen steeds vaker ICT-bedrijven in voor het updaten, ontwikkelen, onderhouden en beheren van IT-systemen. Een positieve ontwikkeling, maar niet zonder risico. Als de klant niet tevreden is over het proces of eindproduct, kunnen er conflicten ontstaan. In sommige gevallen stellen klanten de ICT-onderneming aansprakelijk voor de geleden schade, die kan oplopen tot miljoenen euro’s. Wat kunnen ICT-ondernemingen doen om dergelijke risico’s te managen en aansprakelijkheidsstellingen te voorkomen? En als ze dan toch aansprakelijk gesteld worden, hoe minimaliseren ze dan de schade? Decennialange ervaring in het behandelen van schades toont aan dat er enkele valkuilen zijn waar ICT-ondernemingen voor moeten waken. Gelukkig zijn de valkuilen door goede voorbereiding te vermijden. Acht tips.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in