Topdrukte OV-loket door klachten chipkaart

14 januari 2015
Het OV loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer, heeft in 2014 veel meer klachten binnengekregen dan voorgaande jaren. De grieven gingen vooral over de OV-chipkaart die vorig jaar verplicht werd. Dat liet de organisatie vandaag weten.

In totaal kwamen er afgelopen jaar bijna 8000 klachten binnen, 1157 meer dan in 2013. De organisatie bevestigt daarmee een bericht van radiozender BNR. "Het was daarmee het drukste jaar sinds onze oprichting in 2008", aldus een woordvoerster.

Volgens de ombudsman heeft de stijging vooral te maken met 'gewenningsproblemen' door de verplichte invoering van de OV-chipkaart. Die klachten gaan onder meer over de kosten die daarmee gepaard gingen. Zo deden mensen hun beklag over de vervangingskosten van 11 euro bij een defecte kaart en over de administratiekosten van 2,50 die in rekening worden gebracht als klanten bedragen tot 30 euro van hun oude kaart willen laten terugstorten op hun rekening.

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.