TomTom versterkt positie in India

11 november 2010
Navigatiebedrijf TomTom versterkt zijn positie in India. Het bedrijf vergroot zijn aandeel in zijn Indiase joint venture van 60 naar 90 procent. De samenwerking wordt omgedoopt tot TomTom India Ltd. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend zonder financiële details te geven.

"Deze beslissing is belangrijk voor TomTom om onze aanwezigheid in deze opkomende markt te versterken. India vertegenwoordigt met zijn bijna onbetreden navigatiemarkt toenemende mogelijkheden", zei bestuurslid Alain de Taeye van TomTom.

India heeft een populatie van 1,2 miljard mensen maar er zijn slechts 22 miljoen auto's op de weg, aldus TomTom. De verkoop van nieuwe auto's zal naar verwachting groeien van 2,5 miljoen in 2010 tot 4 miljoen per jaar omstreeks 2015.

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.