Overslaan en naar de inhoud gaan

Tevredenheid overheerst bij uitbesteding

IT-dienstverleners werken het liefst op basis van meerjarige contracten, waarin duidelijk is vastgelegd wat er van hen wordt verwacht. Dat geeft enige stabiliteit in de inherent wisselvallige IT-business en het legt een basis voor investeren in meer soortgelijke opdrachten. Dat levert dan als het goed gaat schaalvoordelen op, zodat gedurende de looptijd van de overeenkomst de operationele marge verbetert. Dat is de business case voor de leveranciers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Maar wat is de business case van z’n klant? En wordt die business case om de IT ‘de deur uit te doen’ wel waargemaakt? Ogenschijnlijk wel, want de gemiddelde tevredenheid van de op basis van outsourcing ingekochte IT-diensten bedraagt 69 procent, dat wil zeggen ergens midden tussen ‘enigszins tevreden’ en volmondig ‘tevreden’, zo suggereert onderzoek van de bureaus Whitelane (onderzoek) en Quint Wellington Redwood (advies).

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in