Innovatie & Strategie

Analytics
Winkel mobiele telefonie

Tele2 stoeit op productie met microservices en legacy

Datagedreven modellen optimaliseren fraudebestrijding

© CC BY SA 2.0 - Flickr.com Andy Rusch
25 maart 2020

Experimenteren op de productieomgeving staat voor de meeste IT'ers gelijk aan vloeken in de kerk. Toch past Tele2 deze strategie toe bij de uitfasering van het oude monolithische systeem waarmee het bedrijf fraudeurs buiten het abonneebestand wil houden zonder te veel waardevolle klanten af te wijzen. 

Fraude met smartphones heeft een vlucht genomen na de introductie van de iPhone 10, constateert Ray Haack, manager Customer Finance Operations bij Tele2. "Daarvoor kostten smartphones tussen de €200 en €400. Daarna gingen de prijzen voor de duurste uitvoeringen opeens richting de €1.500. Dat trekt ook fraudeurs aan." De schade kan snel oplopen wanneer toestellen worden besteld in combinatie met een abonnement maar nooit worden betaald." 

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!