Management

Teams, Currents: Dit zit achter de tombola aan merknamen
Waarom er zo veel namen zijn voor globaal dezelfde communicatieproducten van een aanbieder.
In één keer goed communicatiegereedschap neerzetten lijkt voor grote bedrijven een onmogelijke opgave. Terwijl startups als Slack en Zoom een product leveren dat direct wordt opgepikt in de markt, hebben Microsoft en Google ieder inmiddels een archiefkast vol met merknamen die het voor de gemiddelde eindgebruiker niet makkelijk maken te volgen wat de strategie daarachter is. Even in de herinnering: bij Microsoft Office Communicator, Lync, Yammer, Skype en Teams en bij Google: Plus, Hangouts, Meet, Duo, en recent weer Currents. Hoe zit dat?
Vluchtig bekeken gaat het allemaal om software die het digitaal samenwerken moeten vereenvoudigen. Het grote verschil zit in de snelle veranderingen van de technologie, van de markt en van de doelen die de grote techbedrijven nastreven met dit type producten. Microsoft en Google trekken bovendien een historie met zich mee, legt Gartner-analist Michael Disabato uit.
Registreren
- Direct toegang tot AGConnect.nl
- Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
- 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl
Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!