Management

Zakelijke software
digitaal samenwerken

Teams, Currents: Dit zit achter de tombola aan merknamen

Waarom er zo veel namen zijn voor globaal dezelfde communicatieproducten van een aanbieder.

© CC0 - Unsplash.com Miguelangel Miquelena
11 juni 2020

In één keer goed communicatiegereedschap neerzetten lijkt voor grote bedrijven een onmogelijke opgave. Terwijl startups als Slack en Zoom een product leveren dat direct wordt opgepikt in de markt, hebben Microsoft en Google ieder inmiddels een archiefkast vol met merknamen die het voor de gemiddelde eindgebruiker niet makkelijk maken te volgen wat de strategie daarachter is. Even in de herinnering: bij Microsoft Office Communicator, Lync, Yammer, Skype en Teams en bij Google: Plus, Hangouts, Meet, Duo, en recent weer Currents. Hoe zit dat?

Vluchtig bekeken gaat het allemaal om software die het digitaal samenwerken moeten vereenvoudigen. Het grote verschil zit in de snelle veranderingen van de technologie, van de markt en van de doelen die de grote techbedrijven nastreven met dit type producten. Microsoft en Google trekken bovendien een historie met zich mee, legt Gartner-analist Michael Disabato uit.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!