Innovatie & Strategie

Klantinteractie
Amazon pakje

Straks ontvang je pakketje voordat je iets bestelt

Binnenkort is het voor webwinkel aantrekkelijker iets op te sturen voor je besluit te bestellen.

© Shutterstock
18 oktober 2017

De ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en data-analyse zorgt voor steeds betere voorspellingen.

Wanneer voorspellingen zo goed zijn, dat de kans meer dan 50 procent is dat je een product houdt als je het op de stoep aantreft, wordt het voor een online winkel handiger het vast op te sturen voor je hebt bedacht het te gaan bestellen. De winkel kan de logistiek zo efficiënter inrichten en bovendien wordt het risico vermeden dat je het bij een concurrent besteld. Het aantal retourzendingen zal toenemen, maar ook daar kan de logistiek op worden aangepast. Elke week rijdt de pakjesdienst door de straat en neemt in één keer alle geweigerde pakjes mee.

Gaat dit toekomstbeeld veel te ver?

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!