Beheer

IT beheer
flow

Soepele voortgang of horten en stoten

Flow voor servicemanagement 

© CC:0 Pixabay ar130405
1 april 2020

De moderne IT-organisatie kan wel wat meer souplesse gebruiken. Obstakels als lange wachttijden en hoge werkdruk kunnen volgens Maarten Bordewijk, Greg Sanker en Marcelo Fuentes worden voorkomen met een veel soepelere werkwijze: flow. Maar hoe doe je dat?

Tijdens een training agile werken bij een grote organisatie, gaf het onderwerp 'flow' een ongemakkelijk gevoel bij de deelnemers. “We zijn constant bezig met de waan van de dag, met onze eigen eilandjes en hebben eigenlijk weinig besef van waarde voor de consument van onze services.” Ze gingen aan de slag en kregen allerlei concepten uitgelegd. Sommigen hadden volledige aandacht voor de training en anderen ... zaten continu op hun laptop of telefoon. De reden laat zich raden: grote werkdruk, waarbij prioriteiten niet of nauwelijks werden gesteld.

De obstakels die IT-organisaties en hun klanten ervaren, zouden aangepakt kunnen worden door het invoeren van 'flow'. Flow kan worden beschreven als een staat waarin soepel naar het einddoel wordt toegewerkt. Daarin werken mensen in organisaties en processen samen, ondersteund door de juiste tools.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!