Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media worden zakelijk

Anno 2011 zien steeds meer bedrijven het grote potentieel en zijn vele al serieus aan de slag gegaan met social media. Onderzoek van MarketCap onder ruim achthonderd senior managers toont aan dat vijf op de zes kansen zien om met social media nieuwe business­opportunities te creëren, en dat ruim drie op de vier al investeert in sociale media. Omgekeerd is maar een klein deel niet actief op dit terrein.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Voor een kleine 5 procent hebben investeringen in sociale media ook op langere termijn geen enkele prioriteit, en minder dan 20 procent ziet de zakelijke kansen niet. Het belang dat de respondenten hechten aan de nieuwe methode van contacten leggen en onderhouden blijkt ook uit hun eigen gedrag. Zeven op de tien senior managers zijn dagelijks ten minste 30 minuten actief op sociale media. Ook hier is het aantal dat de nieuwe media links laat liggen met 5 procent te verwaarlozen.


Veel activiteit
Nog geen 5 procent van senior managers doet niets met social media. Het merendeel is minstens een halfuur actief.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in