Innovatie & Strategie

Snelgroeier: securityscans van Nederlandse bodem
Het Haagse Cybersprint belooft bedrijven dat ze aanvallers een sprint vóór kunnen blijven.
Hij komt het kleine koffiehuis binnen en opent excuserend zijn laptop. “Ik moet even iets checken: er is een wijziging in de backend.” Of dat wel klopt dus. Vanzelfsprekend wordt de publieke wifi van de ontmoetingsplek met AG Connect gemeden. CEO en oprichter Pieter Jansen van Cybersprint tethert zijn iPhone en gaat druk aan de slag. Een incident uitzoeken en afhandelen is altijd handwerk, vertelt hij terwijl de mogelijk verdachte wijziging wordt onderzocht.
“We hebben vorig jaar ‘start-up’ uit onze branding gehaald”, begint Pieter Jansen het gesprek. “We zijn nu een echt bedrijf geworden”, licht hij toe. Het verschil tussen start-up en de volgende fase (vaak wel scale-up genoemd) zit 'm in meer dan marketing en uitstraling. Het gaat ook om omzet, klanten én validatie, legt hij uit.
Serieus zakendoen
Met name dat laatste, validatie, speelt een belangrijke rol voor verdere groei. “Je wordt dan serieus genomen in miljoenencontracten.” Als start-up kom je vaak uit bij ‘de innovatiehoeken’ van organisaties, weet Jansen. “Daar is vaak geen budget.” Hij voegt hier gelijk aan toe dat dit in de Verenigde Staten op een heel andere, grotere schaal gebeurt. Maar hier, in Nederland is ‘start-up’ een label dat 'klein' kan betekenen. “Een start-up verkoopt aan vrienden, wij verkopen aan wildvreemden”, poneert Jansen.
Registreren
- Direct toegang tot AGConnect.nl
- Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
- 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl
Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!