Overslaan en naar de inhoud gaan

Slecht werkende website kost geld

De webervaring is al enige tijd een speerpunt voor CA, dat vooral bekend is van zijn beheersoftware. Vorig jaar al constateerde het bedrijf uit onderzoek dat slecht ontworpen of slecht responderende websites veel klanten wegjagen. 40 procent van de bezoekers gaat meteen naar een andere site. Bezoekers die een transactie zijn gestart, haken in 38 procent van de gevallen af bij slechte respons of onduidelijke opzet.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Meten is weten

Bedrijven wordt aangeraden om op hun e-commercewebsite een kleine enquête te plaatsen, om er zo achter te komen hoe de gebruikservaring van de klant was. “Dat moet beslist geen ellenlange vragenlijst zijn, maar een korte peiling van de mening. Drie vragen zijn eigenlijk voldoende, stelt Forrester, namelijk:

  1. Waarom kwam u naar onze site?
  2. Hebt u uw doel bereikt?
  3. Zo nee, waarom niet?

Om de gebruikers nog meer ter wille te zijn, kan ook een multiplechoiceopzet worden gekozen. Dan zijn de gebruikers met een paar muisklikken klaar, hoewel ze dan geen eigen antwoorden of opmerkingen kunnen plaatsen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in