Overslaan en naar de inhoud gaan

Shared services geen doel op zich

Centralisatie van ICT, al dan niet in een shared service center, biedt uitzicht op lagere kosten, een consistenter kwaliteitsniveau en snellere besluitvorming door het samenvoegen van verantwoordelijkheden. Het samenvoegen van decentrale processen en systemen naar één centrale omgeving is echter geen sinecure.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Cultuurverschillen, onenigheid over de nieuwe processen en gebrek aan regie van de interne klanten die de ICT-diensten afnemen, zijn welbekende voorbeelden van onderwerpen die een succesvol shared service center in de weg staan.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in