Overslaan en naar de inhoud gaan

SAP stelt prijsverhoging uit

De onderhoudskosten werden vorig jaar een steen des aanstoots tussen SAP en zijn klanten, toen SAP besloot de goedkopere vormen van onderhoud af te schaffen en alleen nog Enterprise Support aan te bieden à raison van 22 procent van de aanschafkosten per jaar. Voor die tijd was het goedkoopste tarief 17 procent.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

SAP onderbouwde die prijsverhoging met de belofte dat het nieuwe supportprogramma tot een lagere ‘total cost of ownership’ zou leiden. Die claim was op zich niet voldoende om het protest te doen verstommen. In discussie met zijn gebruikersverenigingen deed SAP daarop de toezegging dat het samen met het SAP User Group Executive Network (SUGEN), een federatie van twaalf landelijke SAP-gebruikersgroepen, een aantal ‘key performance indicators’ (KPI’s) zou ontwikkelen om te meten of de belofte van een lagere TCO werd waargemaakt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in