Overslaan en naar de inhoud gaan

SaaS voor ITSM: niet voor iedereen de ultieme oplossing

Heel hard gaat het nog niet, maar inmiddels werkt volgens Gartner al zo’n 20 procent van de gebruikers van IT-servicemanagementools met een SaaS-versie. Dat zal nog gestaag verder groeien, maar zeker niet tot de helft van de totale markt, meent Jeff Brooks, analist bij het onderzoeksbureau. Nu al keert zo’n 15 procent van de gebruikers op zijn schreden terug en kiest na afloop van het SaaS-contract weer voor een ‘on premise’-versie. Brooks ziet dat nog wel oplopen tot 30 procent.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De reden? “Men investeert niet in mensen en processen maar in tooling. Die mensen en die processen worden niet vanzelf beter, merken organisaties na een jaar of zo. Dan kiezen ze er weer voor om in mensen en processen te investeren.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in