Rumoer om 'googelen' klanten door British Airways
Het personeel aan de incheckbalie en het cabinepersoneel kan daardoor een passagier makkelijker herkennen en beter tegemoet komen aan persoonlijke wensen, aldus BA. Volgens een woordvoerder wil BA zijn passagiers hetzelfde gevoel geven dat ze krijgen als ze in hun favoriete restaurant binnenkomen en persoonlijk worden verwelkomd.
Privacybeschermers vinden het maar niks
Privacybeschermers moeten niets hebben van de nieuwsgierigheid van BA. Nick Pickles, directeur van Big Brother Watch, zei tegen de London Evening Standard: “Sinds wanneer geeft het kopen van een vliegticket een luchtvaartmaatschappij permissie om informatie over jou te verzamelen op internet?” Als BA meer wil weten van zijn klanten, dan moet ze daar maar om vragen, vindt Pickles.
BA zegt dat het nooit de privacywet zou schenden
De luchtvaartmaatschappij zei tegen de London Evening Standard dat het zich volledig conformeert aan de Data Protection Act, de Britse privacywet, en nooit iets zou doen dat daarmee in strijd is. BA ziet Know Me als “zomaar een simpel gereedschap om goede dienstverlening aan klanten te bieden, vergelijkbaar met wat winkelketens met klantenpasjes doen”.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee