Overslaan en naar de inhoud gaan

Robot en mens leren van elkaar

Hoe meer het gebruik van kunstmatige intelligentie doordringt in het dagelijks leven, hoe belangrijker het is dat het gedrag daarvan aansluit op het menselijk gedrag. Dat gaat helemaal op wanneer dergelijke systemen een taak krijgen in bijvoorbeeld de zorgverlening of bij de ondersteuning van sociale processen in teams. Maar is kunstmatige intelligentie in staat tot het tonen van empathie? En kan een conversatiesysteem refereren aan eerdere gesprekken, zoals mensen dat doen?
Pepper in groep
© CC BY-SA 2.0 - Flickr.com
CC BY-SA 2.0 - Flickr.com

Menselijke interactie is ongelofelijk complex. Onze reactie op andere mensen hangt af van een veelheid aan factoren: een blik, een houding, wat er wordt gezegd en hoe het wordt gezegd zijn maar enkele aspecten daarvan. Die kennen ieder ook nog eens een veelvoud aan varianten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in