Beheer

Cloud
donderwolk

Probleem clouddienst is verantwoordelijkheid klant

Het opvangen van uitval van clouddiensten is een zorg die de afnemer van tevoren moet hebben geregeld.

© CC0 (via Pixabay),  Unsplash
11 maart 2020

Vorige week kampte Microsoft met een urenlange uitval van Azure-diensten die een groot aantal klanten in het oosten van de Verenigde Staten trof. Regelen dat de essentiële functies beschikbaar blijven doordat workloads verschuiven naar datacentra die wel blijven functioneren, is geen standaard actie waartoe de cloudaanbieder zich verplicht.

De storing bij Microsoft begon door een probleem in de automatische klimaatbeheersing van een van de datacentra in de regio. Hoewel de koeling van het datacentrum volledig redundant was uitgevoerd, veroorzaakte het probleem toch een opeenvolging van storingen waardoor de basisvoorzieningen onder de dienstverlening uitvielen.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!