Overslaan en naar de inhoud gaan

Probleem clouddienst is verantwoordelijkheid klant

Vorige week kampte Microsoft met een urenlange uitval van Azure-diensten die een groot aantal klanten in het oosten van de Verenigde Staten trof. Regelen dat de essentiële functies beschikbaar blijven doordat workloads verschuiven naar datacentra die wel blijven functioneren, is geen standaard actie waartoe de cloudaanbieder zich verplicht.
© CC0 (via Pixabay)
CC0 (via Pixabay)

De storing bij Microsoft begon door een probleem in de automatische klimaatbeheersing van een van de datacentra in de regio. Hoewel de koeling van het datacentrum volledig redundant was uitgevoerd, veroorzaakte het probleem toch een opeenvolging van storingen waardoor de basisvoorzieningen onder de dienstverlening uitvielen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in