Overslaan en naar de inhoud gaan

Privacyprobleem AI-toepassing komt als boemerang terug

Maar liefst twee derde van de deelnemers aan een onderzoek vrezen dat kunstmatige intelligentie achter hun rug om beslissingen voor hen neemt.

De helft van de respondenten voelt zich erg ongemakkelijk bij het feit dat bedrijven die AI inzetten, toegang hebben tot hun persoonlijke gegevens. Een derde van de groep tussen 18 en 34 spreekt een sterke voorkeur uit voor een menselijke gesprekspartner en dat is bij 57 % van de ouderen het geval. Slechts 12 % van de ondervraagden zegt liever met een chatbot te maken te hebben dan een mens aan de lijn te krijgen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in