Overslaan en naar de inhoud gaan

Privacybescherming Apple heeft een grens

Met de introductie van de nieuwe 'Sign in with Apple'-authenticatiemethode legde Apple afgelopen week weer de nadruk op het feit dat het bedrijf er als geen ander voor zorgt dat persoonlijke gegevens veilig zijn. Privacybescherming is al jaren een speerpunt bij Apple. Maar daar zijn wel kanttekeningen bij te plaatsen.
Sign in with Apple
© Apple
Apple

De nieuwe 'Sign in with Apple'-authenticatiemethode is ontworpen om te voorkomen dat de makers van iOS-apps - maar ook website-exploitanten - gebruik kunnen maken van het e-mailadres van de bezoekers om hen te volgen. Apple afficheert zich al erg lang als hoeder van de privacy. Steve Jobs sprak al over het belang daarvan. Het laatste jaar komt het onderwerp echter steeds vaker en krachtiger naar voren, onder meer naar aanleiding van schandalen bij concurrenten als Facebook en conflicten die ook Google uitvecht met onder meer de Europese Commissie rond privacyschendingen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in