Overslaan en naar de inhoud gaan

Outsourcen ­telefooncentrale biedt extra zekerheid

Bij veel bedrijven is de telefooncentrale een sluitpost, ook waar het gaat om beveiliging. Deuren van de centraleruimte staan vaak open, zonder dat iemand in de gaten houdt of er mensen binnenlopen. “Maar”, zegt Jan Peter Kalksma, directeur van de firma OneXS uit Schiphol-Rijk, “ook op elektronisch gebied is een centrale vaak lek.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Kwaadwillenden kunnen redelijk eenvoudig achterhalen over welke telefoonnummers een bedrijf beschikt, zeker als ze een hele cluster nummers in gebruik hebben. Een van die nummers is waarschijnlijk het modem van de telefooncentrale dat dient voor extern onderhoud. De truc is om alle nummers te bellen, net zolang tot je een modemtoon hoort. Bendes hebben vaak de beschikking over een masterpassword van zo’n modem, waarmee ze zo binnen zijn. Het is dan een koud kunstje om een toestel binnen het bedrijf door te schakelen naar een andere lokatie, om vandaar uit op kosten van dat bedrijf te bellen.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in