Oracle-klanten vernieuwen software pas als het moet

27 maart 2012

Oracles financieel directeur Safra Catz zal ongetwijfeld met genoegen kennis hebben genomen van deze cijfers. Maar bij nadere analyse is het niet alles goud wat er blinkt in de onderzoeken onder de Oracle-klanten. Op langere termijn heeft Oracle zeker uitdagingen.

Het meest zorgelijke aspect schuilt in de redenen die de klanten opgeven voor hun plannen. Gemiddeld geven ze ruim drie redenen op voor het upgraden van hun ERP, maar één reden springt er bovenuit: 73 procent van de Oracle-gebruikers en 80 procent van de JD Edwards- en PeopleSoftklanten geeft aan dat ze de overstap maken omdat de huidige software aan het eind van de onderhoudsperiode zit. Dat is geen kwestie van willen, dus, maar van moeten.

De inspanning die met de upgrade gemoeid is, zal veel organisaties kopschuw maken voor een spoedige herhaling van de exercitie. Van de Oracle-klanten denkt maar 12 procent binnen een half jaar klaar te zijn; een derde weet nu al dat het langer dan een jaar gaat duren. De JD Edwards- en PeopleSoft-klanten zijn wat vlotter, met een kwart dat binnen een half jaar klaar denkt te zijn. Maar ook binnen deze groep denkt nog altijd een kwart, dat de upgrade meer dan een jaar gaat duren.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!