Innovatie & Strategie

Opslag blijft grote uitdaging bij esports
Hoe voorzie je miljoenen gamers wereldwijd van een goede game-ervaring?
Achter de wereld esports gaan grote hoeveelheden data schuil. Er zijn zelfs bedrijven die 10 petabytes aan data moeten beheren en verwerken voor hun games. Hoe ga je met die uitdagingen om als gamebedrijf? En wat merkt een esporter daarvan?
Wie graag gamet heeft één van de grootste uitdagingen rondom storage zelf ook wel meegemaakt: het uitrollen van een geheel nieuw spel. “Als een spel beschikbaar wordt, heb je echt een storm van mensen die het allemaal willen spelen. Dat is waar bedrijven met hun eerste spel vaak tegenaanlopen”, vertelt Manfred Berger, senior manager business development elastic storage products bij Western Digital.
Tijdens die eerste dagen proberen soms wel miljoenen mensen vrijwel tegelijkertijd een account aan te maken en het spel te downloaden. “Vaak wordt zo’n uitdaging opgelost door flash-gebaseerde opslag te gebruiken. Dit kun je echt niet doen met HDD’s. De data moet echt snel gedownload worden, dat zijn veel IOPS [Input/output operations per seconde, red.]. Je hebt echt supersnelle servers nodig met hele lage latency om hiermee om te gaan.”
Grote wereld, grote uitdaging
Registreren
- Direct toegang tot AGConnect.nl
- Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
- 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl
Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!