Beheer

Cloud
Outlook

Opnieuw storing bij Microsoft Outlook

Tweede Microsoft-storing in week tijd.

© Microsoft
1 oktober 2020

Tweede Microsoft-storing in week tijd.

Microsoft kampt voor de tweede keer in een week tijd met een storing. Deze keer zijn de Exchange-protocollen geraakt, waardoor er problemen zijn ontstaan met de e-maildienst Outlook. De oorzaak van de storing is gevonden.

Microsoft laat op Twitter weten dat bepaalde gebruikers problemen ervaren met hun Exchange Online-accounts via Outlook in de browser. De problemen treffen gebruikers wereldwijd, aldus het bedrijf. Op allestoringen.nl is te zien dat de problemen in Nederland rond 8 uur 's ochtends begonnen. 

De storing werd volgens Microsoft veroorzaakt door een recente configuratie-update die gebruikersverzoeken doorsturen. "We hebben de update teruggedraaid en monitoren de dienst voor herstel." Beheerders kunnen nadere details over het incident vinden via het beheerpaneel, onder zaaknummer 'EX223208'.

Tweede storing

Het is de tweede keer deze week dat Microsoft met een storing te maken heeft. In de nacht van maandag op dinsdag ontstonden er problemen met de clouddiensten van het bedrijf, waaronder communicatietool Teams, applicatiepakket (en ook SaaS) Office, cloudplatform Azure en maildienst Outlook.

Ook bij deze storing was de oorzaak een recent doorgevoerde wijziging, deze keer in de eigen cloudinfrastructuur, ontdekte Microsoft na onderzoek naar deze urenlange verstoring. Die wijziging met ongewenste neveneffecten werd vervolgens teruggedraaid. Dat loste het probleem echter niet direct op, waarop Microsoft het cloudverkeer van zijn gebruikers omleidde naar een "alternatieve infrastructuur". 

Lees meer over Beheer OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.