Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontwerpers vergalopperen zich met dashboards

Simpele dashboards bestaan haast niet, de makers ervan proberen zoveel mogelijk gegevens te presenteren. “De schermen worden steeds groter en dat verleidt de makers van een dashboard om ook meer en meer gegevens weer te geven. Ze schieten hun doel dan meestal voorbij”, zegt René Voortman, manager professional services bij Unit4.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Het is de kunst om een dashboard zo effectief mogelijk te ontwerpen, zodat de gebruikers in één oogopslag kunnen zien wat ze willen weten. “Het is eigenlijk heel makkelijk om een dashboard te maken. Je hebt daar tools voor, waarin een hoop dingen al zijn voorgebakken. Iedereen kan het, in feite, en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Bij het ontwerpen mag je de menselijke factor nooit uit het oog verliezen”, zegt Voortman.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in