Innovatie & Strategie

Klantinteractie
Geld grafiek

Online groeit door

In de tweede helft van 2014 bereikte de groei weer het niveau van eind 2010.

© CC0,  Pixabay
2 april 2015

In 2014 werd online inclusief BTW voor 13,96 miljard euro gespendeerd, ongeveer gelijkelijk verdeeld over producten en diensten. Bij diensten is het aandeel van online in de totale bestedingen wel een stuk hoger: 17,6 procent. Bij producten hangt het aandeel af van de gehanteerde definitie. Bij producten als kleding, elektronica en speelgoed gaan consumenten voor 10,2 procent van de bestedingen niet meer fysiek naar een winkel. Van de totale uitgaven aan consumentenproducten zoals het CBS die telt, werd in 2014 volgens Thuiswinkel.org 7,6 procent online besteed.

Groein online

 

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!