Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen door de 20 miljard euro

Nederlandse consumenten hebben in 2016 online voor 20,16 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten. Dat is 23% meer dan in 2015.
shopping cart
© Pixabay
Pixabay

In het vierde kwartaal (Q4) van 2016 gaven Nederlandse consumenten online aanzienlijk meer uit. In totaal heeft 82% van de Nederlanders van 15 jaar en ouder in Q4 een of meerdere online aankopen gedaan, goed voor 6,15 miljard euro aan online bestedingen. Online groeit hiermee in Q4 met 27% ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Deze groei ligt in vierde kwartaal hoger dan in de drie voorafggaande kwartalen. Hiermee passeren de online bestedingen over 2016 als geheel de grens van 20 miljard euro.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in