Overslaan en naar de inhoud gaan

Ondernemers vrezen groeiende complexiteit

Productiebedrijven doen er alles aan om hun kosten te drukken en de afnemers desondanks tevreden te houden. Het blijkt wel dat de producenten in Europa en de VS daarbij geneigd zijn om oude waarden te behouden. Zij zien dat als een middel om bestaande klanten te behouden. In Japan en China ligt het accent veel meer op innovatie en het aanboren van nieuwe klantengroepen. De bedrijven daar voeren een agressieve expansiestrategie.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Een belangrijke vraag bij het onderzoek was: “hoe groot is de rol van IT in uw organisatie”, waarbij er kon worden gekozen uit drie opties: geen, ondersteunend of van levensbelang. In Europa antwoordde maar 0,3 procent dat IT geen enkele rol speelde, in de VS lag dat percentage op 4,1 procent, terwijl in China maar liefst 43,8 procent aangaf dat IT onbelangrijk is. Voor de Europeanen is IT voor 64 procent van de ondernemers van levensbelang, in de VS ligt dat percentage op 42,3, en in China vindt 8,8 procent van de ondernemers IT van levensbelang.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in