Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe MPEG-standaard comprimeert 3D realtime

Streamen van realistische 3D-informatie vraagt als regel meer bandbreedte dan Internet te bieden heeft. Aan het Amsterdamse CWI werden werkwijzen ontwikkeld om, onder meer door realtime compressie en decompressie, 3D-mesh modellen en 'time varying' puntenwolken, via internetverbindingen realtime te verzenden en te synchroniseren.
3D mesh model
© CC0
CC0

Eigenlijk wil iedereen ook online steeds meer met 3D doen. Ten behoeve van gaming, co-creation of video-conferencing willen we hoogrealistische 3D-beelden, echte of kunstmatig, realtime uitwisselen en met elkaar verbinden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in