Overslaan en naar de inhoud gaan

Neuromining wordt groot, maar wat is het eigenlijk?

Gartner voorspelde in oktober dat ‘neuromining’ de komende jaren een grote rol gaat spelen voor bedrijven. Opvallend, want helemaal nieuw is deze techniek niet. Volgens VP Analyst Jackie Fenn van Gartner is het grootste probleem dat bedrijven dergelijke inzichten in menselijk gedrag veelal negeren.
Gedragswetenschappen
© Shutterstock.com
Shutterstock.com

Neuromining bestaat uit een set van mogelijkheden waarbij behavioral intelligence op een gedisciplineerde en systematische manier wordt ingezet om strategieën en zakelijke activiteiten aan te sturen, vertelt Fenn aan AG Connect. Met andere woorden: bedrijven analyseren menselijk gedrag, proberen dat gedrag te begrijpen en uiteindelijk te beïnvloeden. Online, interactieve en sociale inhoud vormen de bron van gedragsinzichten. Met analyses en kunstmatige intelligentie (AI) wordt daar waarde uitgehaald.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in