Overslaan en naar de inhoud gaan

Negatief effect outsourcing onderschat

In organisaties waar IT-diensten niet worden uitbesteed, schatten IT-managers de eindgebruikerstevredenheid meestal correct in; gemiddeld op rapportcijfer 7,2 (tussen ‘redelijk tevreden’ en ‘tevreden’). Bij uitbesteding neemt die tevredenheid onder de eindgebruikers af. IT-managers schatten die daling op 0,4 rapportpunt. Maar de werkelijke daling is bijna tweemaal zo sterk, tot 6,5.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Integron en IT-adviesbedrijf BlinkLane, waarvoor zowel IT-managers (250) als eindgebruikers (1400) werden bevraagd.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in