Overslaan en naar de inhoud gaan

Moeten GGD's HPZone wel vervangen en hoe dan?

De GGD's zitten in een lastig parket. De IT-systemen die juist in een crisis een betrouwbare basis moeten vormen, rammelen aan alle kanten, net als de veiligheidsprocedures er omheen. De GGD's willen nu af van HPZone, werd vorige week bekend. Het RIVM trok gelijk aan de bel omdat gevreesd wordt voor onderbrekingen in de uitwisseling van cruciale gegevens. Moet je in een crisissituatie cruciale systemen wel willen vervangen? En kan dat eigenlijk wel? Hoe zou je dat dan aan kunnen pakken?
callcenter
© Shutterstock
Shutterstock

AG Connect sprak deskundigen die geen betrokkenheid hebben bij deze systemen, maar wel in vergelijkbare situaties hebben gewerkt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in