Management

Outsourcing
onderzoek

Middelgrote IT-dienstverleners vallen in de smaak

Bereidheid, openheid en empathisch vermogen belangrijkste trustindicatoren voor tevredenheid klanten.

© CC0 - Pixabay geralt
29 juni 2018

Bereidheid, openheid en empathisch vermogen belangrijkste trustindicatoren voor tevredenheid klanten.

Afnemers van IT-diensten zijn het meest te spreken over dienstverleners die vallen in de peergroup Medium Size. Dat blijkt uit de resultaten van het onderzoek dat Giarte jaarlijks uitvoert naar de tevredenheid van organisaties die hun IT uitbesteden. 

Bedrijven die in het onderzoek in de peergroep 'Medium Size' vallen, behalen jaarlijks een omzet tot 45 miljoen euro. Van de zes IT-serviceproviders die in het onderzoek een 'fan score' van 80 procent of meer haalden, kwamen er vijf uit deze peergroup: Proact, Proserve, myBrand, PeopleWare en Quanza Group.

Bereidheid belangrijk

Het onderzoek richt zich verder op de relaties tussen uitbesteders van IT-opdrachten en IT-serviceproviders. In de resultaten van het onderzoek blijkt dat door het merendeel van de uitbestedende organisaties 'bereidheid' als belangrijkste trustindicator wordt genoemd. Verder blijkt dat vooral affectieve trustindicatoren zoals 'openheid' en 'empathisch vermogen' belangrijke rollen spelen in het vormen van een positieve beoordeling bij opdrachtgevers. 

Het onderzoek van Giarte wordt jaarlijks uitgevoerd en betrof evaluaties van 637 uitbestedende organisaties. Veertig IT-serviceproviders ontvingen daadwerkelijk genoeg evaluaties om in het onderzoek mee te worden genomen.

Lees meer over Management OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.