Beheer

MET ggz migreerde naar een internetgebaseerde werkplek
Net voor de COVID-19-lockdown startte, was de migratie afgerond.
MET ggz begeleidt en behandelt cliënten met psychische klachten vanuit een ambulante setting. Ruim 700 medewerkers werken samen met de cliënten, hun naasten, ketenpartners en stakeholders, aan de kortste lijn naar herstel. MET ggz heeft 8 behandellocaties in Limburg voor geestelijke gezondheidszorg en 25 woonlocaties voor sociale en maatschappelijke begeleiding in wijken. MET ggz gaat uit van de eigen kracht van mensen om te herstellen, zo veel mogelijk in de eigen woonomgeving. Sinds de marktwerking in de zorg, moet ook MET ggz rekening houden met concurrentie en kostenbeheersing, waardoor adequate informatievoorziening van strategisch belang is.
Een jaar of tien geleden heeft MET ggz de eerste stap gemaakt naar een meer gecontroleerd werkplekconcept. De computersystemen werden vanuit de eigen gebouwen verplaatst naar een datacenter in Groningen en vervolgens beheerd door de aanbieder. In 2017 was echter ook de omgeving in Groningen verouderd en aan vervanging toe. Het beheer was complex, met als gevolg storingen en beveiligingsrisico's. Medewerkers bij MET ggz voelden zich bovendien gelimiteerd in mogelijkheden op de werkplek, en inloggen duurde erg lang, wat extra vervelend is bij een cliëntcontact.
Registreren
- Direct toegang tot AGConnect.nl
- Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
- 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl
Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!