Beheer

Megastoring bij IBM Cloud vannacht
Clouddiensten wereldwijd urenlang onbereikbaar.
Clouddiensten wereldwijd urenlang onbereikbaar.
IBM kampte vannacht met een grote storing in zijn clouddiensten.
De dienstverlening van IBM Cloud viel gisteravond rond half twaalf Europese tijd uit. Pas om half vier vannacht meldde IBM dat het het probleem onder controle had en zou beginnen de dienstverlening te hervatten.
De storing was wereldwijd. Uitval werd gemeld bij de IBM Cloud Tranfer Clusters in Amsterdam, Chennai, Dallas, Frankfurt, Hong Kong, Londen, Melbourne, Mexico, Milaan, Montreal, Oslo, San Jose, Sao Paulo, Seoul, Sydney, Tokio, Toronto, Washington DC, Parijs en Singapore, meldt ZDNet.
Klanten kregen de melding: "Sorry, we've encountered an error on our end, and our developers are working on clearing this up. Please try reloading the page or following these links back."

Veel dienstverleners die IBM Cloud gebruiken als basis, hadden dus ook te maken met storingen, zoals marketing automation-dienstverlener Autopilot.
Klanten klaagden op Twitter dat de communicatie van IBM ver beneden peil was. De statuspagina was onbereikbaar en er werden verder geen andere mededelingen gedaan. Pas om half vier kwam IBM met een eerste Twitterbericht over de storing.
IBM Cloud services are being restored following a reported outage earlier today. We are focused on restoring full services as soon as possible.
— IBM Cloud (@IBMcloud) June 10, 2020
De oorzaak van de storing is niet bekend gemaakt.
is redacteur, coördinator printeditie en heeft als belangrijkste aandachtspunt Innovatie en Strategie, Artificial Intelligence, Datascience, Netwerken, Process Automation.
Telefoon: +31 (0)202467225 of +31(0)618868529
E-mail: t.doorenbosch@agconnect.nl