Overslaan en naar de inhoud gaan

Meertaligheid en SEO blijkt hachelijke combi

Veel sites, zo'n 75%, maken Google niet goed duidelijk welke pagina's in welke taal gesteld zijn. Gevolg: Google leidt bezoekers naar talen die ze niet of slechts met moeite kunnen lezen en de pageranking van de juiste pagina keldert.
© Public Domain
Public Domain

Een belangrijk onderdeel van een internationale SEO-strategie is het er op toezien dat de juiste inhoud aan het juiste publiek getoond wordt, onder meer wat betreft de match tussen taal en land. Om die match beter te instelbaar te maken introduceerde Google in 2011 het hreflang-attribuut.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in