Overslaan en naar de inhoud gaan

Managementboard maken: steeds minder een klus voor IT bij T-Mobile

Een veelgehoorde klacht is dat data-analyse toch altijd nog een taak is voor specialisten. Op elke vraag vanuit een afdeling - of het nu marketing, sales, HR of retail is - komt vaak een vervolgvraag. Wanneer het beantwoorden van zo'n vraag een taak van een specialist is, duurt dat vaak enige tijd. Die heeft namelijk meer op het bordje. Dus zocht T-Mobile naar een manier om weknemers zelf hun eigen analyses te laten doen.
dashboard
© Shutterstock
Shutterstock

Een data-analist bij T-Mobile moest toch regelmatig zijn diepere SQL-kennis aanspreken om specifieke vragen van medewerkers te kunnen beantwoorden. Niet iets wat je een gemiddelde HR-, marketing- of salesmedewerker laat doen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in