Overslaan en naar de inhoud gaan

Lessen van: Lidls mislukte SAP-stap

De Duitse supermarktketen Lidl is bepaald niet klein en hetzelfde geldt voor de IT-omgeving die de motor is onder het concern. Zo’n fundament verbouwen of vernieuwen, is geen sinecure. En niet goedkoop. Bovendien is succes niet gegarandeerd, zo ontdekte Lidl. Het had na zeven jaar werk en 500 miljoen euro niet de gewenste SAP-implementatie. Hier valt van te leren.
supermarkt
© Lidl
Lidl

ERP-software heeft al sinds vorige eeuw de slechte reputatie van ellenlange implementatietrajecten, oplopende kosten, overmatige complexiteit, en aanpassingen van bedrijfsvoering aan de werking van die programmatuur. Dit alles kost tijd, geld en moeite terwijl enterprise resource planning juist gemak moet brengen voor inkoop, verwerking, verrijking en verkoop van goederen. De duivel zit – zoals wel vaker bij ICT – in de details.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in