Innovatie & Strategie

Branche
VodafoneZiggo

Kruisbestuiving VodafoneZiggo groeit in derde kwartaal

Combinatie van vast (Ziggo) en mobiel (Vodafone) neemt gestaag toe, vooral één kant op.

VodafoneZiggo winkel © VodafoneZiggo
7 november 2019

Combinatie van vast (Ziggo) en mobiel (Vodafone) neemt gestaag toe, vooral één kant op.

Telecombedrijf VodafoneZiggo heeft in het derde kwartaal zijn resultaten verbeterd. Zowel de omzet als de winst steeg. Ook waren er nieuwe klanten voor het bedrijf en waren er meer klanten die zowel hun mobiele telefoon als hun vaste internet en televisie afnamen bij de provider.

De gecombineerde internetaanbieder heeft in de afgelopen boekhoudperiode 82.000 nieuwe mobiele klanten verwelkomd. Daarnaast nog eens 8000 klanten voor vast internet. Het aantal huishoudens dat zowel vast internet als mobiele telefonie heeft bij Vodafone Ziggo steeg met 104.000. De combinatie van vast en mobiel zit dus in de lift.

Upsell-verschil

Opvallend daarbij is een significant verschil in de upsell wat betreft mobiel-vast en vast-mobiel. Inmiddels is namelijk 39 procent van alle Ziggo-abonnees ook klant bij Vodafone. Maar andersom is maar liefst 74 procent van de door Vodafone uitgegeven simkaarten gekoppeld aan een Ziggo-abonnement.

Het bedrijf heeft een operationele winst van 38 miljoen euro behaald in het derde kwartaal. Dat resultaat is haast een vijfde hoger ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De omzet si met 0,8 procent gestegen naar 986,5 miljoen euro.

Lees meer over Innovatie & Strategie OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.