Overslaan en naar de inhoud gaan

Koffieboeren leren IT-specialisten meedenken

"Het was voor ons de eerste keer dat er mensen uit het westen kwamen die ons niet gingen vertellen hoe wij het hier moeten doen, maar in plaats daarvan vroegen ‘hoe kunnen we jullie helpen’?" Die zin uit de afscheidsspeech van John Kanjagaile heeft Gertjan Lamers goed in zijn oren geknoopt. "Ik denk dat dat essentieel is, als je als Europeaan iets wilt doen voor die mensen in Afrika, maar ook als je als automatiseerder gewoon voor een zakelijke klant bezig bent.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Als ‘techneut’ ben je al gauw geneigd, vanuit de technische mogelijkheden, te vinden dat het allemaal veel mooier en beter kan. Maar daar zit de gebruiker lang niet altijd op te wachten. Die zit met heel andere problemen. Dat wist ik natuurlijk al, maar in Tanzania ben ik daar wel indringender dan ooit mee geconfronteerd".

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in