Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM-CIO: 'We zijn inmiddels zo afhankelijk van IT geworden'

Duizend IT’ers heeft KLM aan het werk op Schiphol. Die zitten in het kantoor, maar ook bij de business, vertelt CIO Paul Elich. “Bij Engineering & Maintenance op het hoofdkantoor, bij de commerciële afdeling en op Schiphol zelf bij de operationele organisatie. Omdat je IT samen met de mensen die het gebruiken ontwikkelt, werk je nauw met medewerkers van onze diverse operationele afdelingen samen en af en toe stem je af met je IT-collega’s.

Daarnaast heeft het bedrijf nog een team in India. “Daar zitten zo’n 250 mensen via TCS. Dat beschouwen we als een verlengstuk van onze organisatie. Zij programmeren vooral en doen dat in samenwerking met de teams hier. Dat doen we op een agile manier, waarbij we veel overleggen via video of tijdens stand-ups. In de ochtend is er een om 9 uur Nederlandse tijd en een om 11.30 uur Indiase tijd. Je ziet het ene deel van het team hier voor het scherm staan en het andere is te zien via de video.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in