Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten volgen in de retailsector

Het volgen van klantgedrag is aantrekkelijk voor winkeliers. Maar het verzamelen van klantdata kan voor problemen zorgen. Vooral op het gebied van privacy en beveiliging. Louise de Gier en Joost Gerritsen laten zien wat juridisch is toegestaan en wat niet.
wifi
© CC0: Pixabay.com
CC0: Pixabay.com

Voor winkeliers stond het afgelopen decennium in het teken van e-commerce: de klant moest ook online worden bediend. Bijvoorbeeld via een webshop. Van bricks naar clicks. Deze ontwikkeling gaf onlinewinkeliers een schat aan gedetailleerde informatie over de klanten en hun aankoopgedrag. Tegenwoordig proberen winkeliers eenzelfde niveau van klantinzicht te bereiken door de inzet van tracking-technieken in de eigen – stenen – winkels.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in