Overslaan en naar de inhoud gaan

Ketenmanagement in zorg stelt eisen aan digitalisering

De zorg opereert steeds meer in ketens met een groot aantal partijen. De digitalisering in de zorg is inmiddels flink gevorderd en kan hier een belangrijke rol in spelen. Dirk de Wit zoekt een antwoord op de vraag wat ketenmanagement in de zorg kan betekenen, wat de impact van digitalisering is en welke inrichtingsprincipes dan gelden om tot ketensamenwerking te komen.

In de zorg zijn grote stappen gezet met de digitalisering. In veel gevallen is dit gebeurd op het niveau van instellingen. Alleen is de zorg veranderd: zij opereert in (regionale) ketens waarin veel partijen betrokken zijn bij de zorg voor een patiënt of cliënt. Taken verschuiven van ziekenhuis naar huisarts, van ziekenhuis naar wijkverpleging. De reis van de zorgvrager verandert en met die reis ook de informatie-uitwisseling. Wat de informatie-uitwisseling in de zorgketen betreft valt er, gegeven recente artikelen en nieuwsuitzendingen, nog veel te winnen. Dit geldt vooral voor het terugdringen van administratieve lasten. Digitalisering kan hierin een belangrijke rol vervullen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in