Overslaan en naar de inhoud gaan

Kan ik u wel vertrouwen?

Bedrijven hebben steeds minder direct contact met hun klanten, partners en zelfs met hun medewerkers. Het geven van toegang aan deze groepen moet met een bepaalde mate van vertrouwen gepaard gaan. Hoe weten we zeker dat het om de juiste persoon gaat die hier toegang krijgt? In het beveiligingsbeleid leidt dit vaak tot het gebruik van tweefactorauthenticatie: een extra stap naast de bekende combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord, ziet Mark van Reijn. Maar dat komt in vele soorten en maten.
© CCO/Pixabay
CCO/Pixabay

Bij tweefactorauthenticatie komen twee gerelateerde zaken tevoorschijn. Ten eerste de mate van zekerheid die we hebben over iemands identiteit: identity assurance. Daarna(ast) volgt de mate van zekerheid dat we op dit moment ook daadwerkelijk met die persoon te maken hebben: authentication assurance.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in