Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-sector snapt weinig van dienstverlening

Terwijl opdrachtorganisaties bij het inkopen van IT-diensten steeds professioneler te werk gaan, blijken hun natuurlijke tegenhangers – de IT-serviceproviders – vaak onvoldoende kennis in huis te hebben op gebieden als contractmanagement, procesinrichting en programmamanagement. Daardoor zijn ze volgens Plugge vaak onvoldoende in staat om met hun dienstverlening te reageren op veranderingen bij de klant.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Die veranderingen bij de opdrachtgever kunnen onder meer het gevolg zijn van aanpassingen in de sourcingstrategie, innovaties (zowel technisch als procesmatig) of wijzigingen in de schaal waarop de klant opereert. “Veel providers zijn op dit moment onvoldoende of geheel niet in staat gedurende de looptijd van een sourcingovereenkomst een stabiele prestatie aan hun klanten te bieden, waardoor de relatie na afloop van het contract in veel gevallen tot een einde komt”, zo vat Plugge zijn bevindingen samen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in