Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-manager loopt om standaarden heen

In hun streven naar efficiency gaan veel organisaties over tot centralisatie en standaardisatie van hun IT-beheer: IT moet zijn diensten leveren als een operational excellence-organisatie. Dat betekent een PDC (Producten en Diensten Catalogus) met een beperkt aanbod aan standaardproducten en -diensten, soepel geleverd tegen een lage prijs. En door die standaardisatie van producten en diensten kunnen ook de achterliggende processen worden gestandaardiseerd.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De bestaande processtandaarden en met name ITIL, maar ook ASL en BiSL, bieden daarvoor de handvatten. Om te toetsen of er professioneel wordt gewerkt (dat wil zeggen: of er volwassen met die processen wordt omgegaan), wordt CMMi als toetssteen ingezet.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in