Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-leveranciers lijden onder eigen regels

De klachten van afnemers van IT-diensten zijn ook te horen bij de IT-leveranciers zelf. De leveranciers ondervinden steeds vaker de nadelen van hun eigen algemene voorwaarden. IT-inkoop wordt namelijk een belangrijker onderdeel van hun businessmodel. Dit betekent niet dat de standaardvoorwaarden meteen van tafel moeten. Bolscher en De Jong scheppen duidelijkheid en geven tips.
Handtekening
© Shutterstock
Shutterstock

In de IT-branche zien we dat leveranciers behoorlijk eenzijdige algemene voorwaarden (kunnen) opleggen. Afnemers gaan hier, wellicht niet bedacht op een eventueel geschil, mee akkoord. Vaak weten zij ook niet precies wat er in die voorwaarden staat. Ook IT-leveranciers lijken zich niet altijd bewust te zijn van de inhoud van hun eigen algemene voorwaarden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in